piątek, 26 września 2014

Górsko i filmowo...

Filmów też dawno nie było, a jak już były to górskie, z wypraw Piotra Pustelnika...
Do górskiego ostatnio klimatu na blogu pewnie się trochę przyzwyczailiście, więc mam nadzieję, że nie będziecie mieć mi za złe, że dziś znów góry, tym razem na filmie...


 
 Na początek film który dostałam od mojego Przyjaciel, Przemka. Nie wiem skąd on go wygrzebał, ale jak tylko się spotkamy to tak go ukocham, że chyba uduszę :)
Film z polskiej wyprawy na Chan Tengri, która wyruszyła 14. lipca 2001 roku, a w której brał również udział Piotrek Morawski - była to jego pierwsza wyprawa w duże góry, zakończona sukcesem czyli zdobyciem szczytu :)


A jeśli już o Piotrku mowa...
Film opowiadający o organizowanej przez Krzysztofa Wielickiego zimowej wyprawie na K2. (8611 m) na przełomie 2002/2003 roku. – północny filar, droga japońska. 
Wyprawa nie zdobyła szczytu, jednak Piotrek wraz z Denisem Urubko dotarł do najwyższego punktu, do którego dotarł do tej pory człowiek zimą na K2 - ok. 7630 m, gdzie założyli obóz IV.

 Na K2 się wtedy nie udało, udało się za to dwa lata później na ośmiotysięczniku Shisha Pangma :)
 
Film zrealizowany przez Darka Załuskiego ukazuje kulisy niewielkiej polsko-włoskiej
zimowej wyprawy na ten najniższy i najpóźniej przez człowieka zdobyty ośmiotysięcznik.
Piotrek Morawski wraz z Simone Moro dokonali przejścia drogą słoweńską i jako pierwsi zdobyli Shishę zimą :)


Na koniec jeszcze jedna perełka, też od Przemka :D



Piotra Pustelnika wyprawa na K2 :)

Pierwszy raz zobaczyłam ten film podczas lipcowego spotkania z Panem Piotrem w łódzkiej "Bawełnie" :)
Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze tylko "Snow Story" Darka Załuskiego o wyprawie na Manaslu...

Miłego oglądania, Kochani :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz