poniedziałek, 25 lipca 2016

"...bo ta reszta jest właśnie muzyką" cz. VI

Radość z trailerów to jedno, ale generalnie wesoło nie jest... 
To co dzieje się w kraju i za granicą raczej nie nastraja zbyt optymistycznie...
Chciałam się do tego jakoś odnieść, ale trudno mi pozbierać myśli, a jak już je pozbieram to trudno napisać to tak, żeby nie trafić do więzienia za naruszenie czyichś dóbr osobistych...

Na szczęście jest muzyka.
Ona jest dobra na wszystko, ona pomaga się uspokoić i ogarnąć myśli.

Na dobry początek może Hunter...
Dawno ich nie słuchałam, choć bardzo lubię. 
Najczęściej wracam do ich piosenek wtedy, kiedy jest ciężko... 
tak jak teraz...

1.



Ten utwór ma szczególne miejsce w moim sercu...
Miłością do tego zespołu zaraził mnie mój przyjaciel.
Kiedy powiedziałam, że nigdy w życiu nie słyszałam żadnej piosenki Huntera Arek poczuł się w obowiązku jak najszybciej mnie nawrócić na właściwą muzyczną drogę...
Arek już nie żyje, ale jego starania przyniosły owoce...
Ile razy słucham tej piosenki przypominają mi się nasze wspólnie spędzone chwile...
Oto mam moje Małe Niebo
Oto mam moje Małe Piekło
Oto mam moją Własną Ziemię
Dlaczego spadam?...
2.



Nie trzeba mówić nic...


     Czekając na lot do nieba 
     Zbierając okruchy chleba 
    Stoisz bezradnie patrząc w mur 
    Za którym nic już nie ma 
    A kiedy wylecisz z nieba 
   Stacja końcowa - ziemia! 
   Twardych kamieni głośny krzyk! 
   Może wiatr przerazi cię...

3.



Kiedy słyszę o kolejnym zamachu, o kolejnym morderstwie w imię jakichś urojonych ideologii, kiedy słyszę komentarze nawołujące do nienawiści w stosunku do tych, którzy myślą, czują i wierzą inaczej zawsze powtarzam te słowa:
...fanatyzm jest przekleństwem narodów
Kult jednostki, religijny, polityczny, nacjonalizm
Będą zawsze tym samym - czarną stroną człowieczeństwa
Nic nie tłumaczy morderstwa!
Szkoda, że ludzie nie chcą sobie tego wbić do głów...

4. 

 



Od dawna uważam, że tę piosenkę powinno się puszczać gdzie tylko się da... A może szczególnie w szkołach!
Zamiast organizować jakieś wątpliwej wartości lekcje "patriotyzmu" może warto uczyć młodzież tolerancji!

     Więc, głowa do góry, masz prawo do dumy 
     I do reprezentowania swojej kultury 
     Nieważny skóry kolor ani długość włosów, 
     Liczy się dobre słowo, a nie kurwa kształt oczu 
     Powód, wygląda tak, że jesteśmy równi 
     Bo jeden kolor ma nasza krew 
     Ten sam kształt nasze mózgi 
     Jedyne co nas różni to ta presja społeczna 
     Stereotypy które nam wpajano od dziecka 
     [...] 
     Tacy sami, bo mamy uczucia i wspomnienia, 
     Gdy pod naszymi stopami jest taka sama ziemia.

     Nasz kraj to dziwne miejsce... 
Niby tyle mówi się tu o wolności, odmienia się słowo "wolność" przez wszystkie przypadki, a tak naprawdę rząd ma tę wolność niestety głęboko w dupie...

5. 



Wolność - kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem!
Nie umiem!
Nie chcę!
Nie oddam!
Za nic! 
Żeby nie wiem co! 

Mówi się, że największą wartością jest życie... 
Być może, dla mnie jednak największą wartością jest WOLNOŚĆ!
Na co nam życie bez wolności? Po co żyć jako niewolnik? Co to za życie?

I nie chodzi mi tylko o tę wolność fizyczną, ale przede wszystkim o wolność wewnętrzną, która sprawia, że człowiek nie jest niewolnikiem innych, nie jest niewolnikiem systemu!

Jeśli jesteś człowiekiem wolnym nie boisz się mówić tego, co myślisz, nawet wtedy, gdy z tego powodu ktoś może odebrać ci fizyczną wolność.
Jeśli jesteś człowiekiem wolnym nie boisz się wierzyć i postępować w zgodzie z własnym sumieniem, nawet jeśli większość tego nie pochwala.
Jeśli jesteś człowiekiem wolnym staniesz w obronie słabych, krzywdzonych i poniżanych, nawet jeśli i ciebie będą krzywdzić i poniżać...

Bądźcie silni!
Bądźcie odważni!

Bądźcie wolni!

6.


Obserwując polską scenę polityczną, poczynania partii rządzącej, prezydenta, czytając jakich to kolejnych "wybitnych ekspertów" powołuje się do kierowania różnymi instytucjami czy uczestnictwa w działaniach różnych ciał doradczych... 
cóż... 
nóż się w kieszeni otwiera... 
Chyba jeszcze nigdy słowa tej piosenki nie pasowały do rzeczywistości tak bardzo jak teraz...



Mamy ekstra rząd i super prezydenta,
ci wszyscy ludzie to wspaniali fachowcy!
Ufam im i wiem, że wybrałem swoją przyszłość,
za rękę poprowadzą mnie do Europy.
Jest super, jest super
więc o co ci chodzi?

7.

A co jeśli ktoś mówi, że nie jest super? Jeśli nie ma ochoty na powtarzanie pustych frazesów, jeżeli próbuje myśleć samodzielnie i mówić to, co myśli?
Zmusza się go do szukania sobie innego miejsca... 
Dość popatrzeć choćby na to, co dzieje się w mediach "publicznych". Kolejni dziennikarze zostają zawieszeni, wyrzuceni z pracy lub odchodzą z niej sami, bo kierownictwo zmusza ich do mówienia i robienia rzeczy, na które zwykła ludzka przyzwoitość nie pozwala im się zgodzić...
Czyli kończą tak:


Mam dosyć tego miasta
Czerwono-czarnej maffi
Czy mnie rozumiesz Lolo?
Czy wiesz, co mnie trapi?

Tymczasem blada Ewa
Wytłumaczyć pragnie wszystko,
Bo komisarz wszedł przez okno
A spod łóżka wylazł biskup
[...]
Dziś King siedzi w celi
I wspomina dobre dni
Napisał do papieża
Bardzo długi list

Świąteczną wysłał kartkę
Do samego prezydenta
Lecz nikt o nim już nie mówi
Nikt o nim nie pamięta
8.

Na koniec utwór, który od 19. czerwca, przez jakieś dwa tygodnie, a szczególnie w czasie "Free Assange Week" towarzyszył mi niemal 24 godziny na dobę!


We stand alone
But soon the day will come
When freedom rings
We'll meet again
Now eternally
And walk
Once more as one!

Nadal są tacy ludzie - odważni, nieugięci, gotowi na ogromne poświęcenia w imię obrony tego, co najważniejsze - prawdy!
A dopóki Oni są - wciąż jest nadzieja!! 


"A reszta jest właśnie muzyką..."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz